اعتراض کارگردان «دودکش» به ساخت بی اجازه «دودکش ۲»: صدا و سیما خدا قوت!
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۴۷۷۵۰
محمدحسین لطیفی ـ کارگردان سریال «دودکش» ـ در یادداشتی، اعتراض خود را نسبت به ساخت «دودکش ۲» بدون اجازه وی به عنوان صاحب اثر اعلام کرد.
به گزارش ایسنا، محمدحسین لطیفی که نخستین بار برای رمضان ۹۲ سریال «دودکش» را کارگردانی کرد و ادامه آن با عنوان «پادری» را در رمضان سال ۹۵ ساخت، در یادداشتی به رعایت نشدن حق صاحب اثر در تلویزیون
اعتراض و عنوان کرد، ساخت «دودکش ۲» نشانه مرگ کامل قانون کپیرایت در ایران است.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
ساخت «دودکش ۲» به برزو نیک نژاد سپرده شد که پیشتر همراه با حسن وارسته نویسندگی دو فصل قبلی این مجموعه را عهده دار بودند.
لطیفی در یادداشت اعتراضی خود چنین نوشته است: «اگر مقصر بودم قطعاً پوزش میخواستم از همه عزیزان بیننده، اما دوستان من بدانید که بیش از ۲۰ شب است که ایمیلها و پیامهای گله و شکایت شما برای من میرسید، اما صبوری کردم و هیچ نگفتم.
خدا را شاکرم «دودکش ۲» که با همه عوامل قبلی و بی من، با زحمات عزیزان دستاندرکار ساخته شد را دیدم و به همه آنها خدا قوت میگویم.
اما بینندگان محترم نیک بدانید بالغ بر ۱۰ سال است که برای احیا و قانونمند کردن قانون کپی رایت یکه و تنها در تمامی مجامع سیاسی و قانونگذار کشور تلاش کردم، اما غافل بودم که تلاشم از اساس بیهوده بود، چون از ماست که بر ماست.
وقتی همه دوستان من چه بازیگران محترم و عزیز، دستاندرکاران پروژه و مدیر محترم شبکه و ریاست صدا و سیما در کنار هم این کار را بدون صاحب اصلی آن روی آنتن بردند، مرگ کامل و حتمی قانون کپیرایت را در ایران اعلام کردند.
حسرت من نساختن فصل سه سریال «دودکش» ـ که گویی «پادری» بچه ناخلف تلویزیون بوده و نامش شده فصل بیهویت در صداوسیما و شخصیتها و عواملش برای تولید آن اثر اجارهای بودهاند ـ نیست. گله من تلاش بیهوده برای احیای قانون کپی رایت است که دیگر پس از این امیدی بدان ندارم.
در پایان میگویم زندهباد همه عوامل سازنده «پایتخت» که اینگونه حرمت میشناسند. برای بهمن گودرزی عزیزم که میخواهد فصل سوم «ساخت ایران» را بزودی در مرگ قانون کپی رایت بسازد، پهلوان بعدی خدا قوت... .
سامان مقدم عزیز دلم قدردانت هستم که قبل از بستن قرارداد «قلب یخی ۳» تلفنی از من اجازه گرفتی، درود بر تو و درود بر تو تهمینه میلانی عزیز که «آتش بس ۲» را بدون بازیگران فصل قبل ساختی و موفقتر بودی، درود بر سازندگان اثر نه غاصبان آن.
عزیز گرامی من برزو نیکنژاد (کارگردان محترم) این پروژه خود میداند که در روزگاری نه چندان دور از عزیزان درجه یک من بوده قبل از این نیز قانون کپی رایت را زیر پا گذاشته و فصل دوم «ساخت ایران» را هم بدون هیچ اجازهای مکتوب انجام داده بود... . خدا قوت پهلوااااان نیکنژاد.»
منبع: عصر ایران
کلیدواژه: قانون کپی رایت دودکش ۲ خدا قوت
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۴۷۷۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
اولین موزیک ویدئوی رسمی با هوش مصنوعی ساخته شد
یک کارگردان برای ساخت موزیک ویدئوی یک اثر از مدل هوش مصنوعی سورا(Sora) ساخته شرکت اوپنایآی(OpenAI) استفاده کرده است.
به گزارش ایسنا، یک کارگردان به نام پل تریلو(Paul Trillo) از مدل هوش مصنوعی تبدیل متن به ویدئوی Sora برای ساخت یک موزیک ویدئوی چهار دقیقهای برای یک خواننده استفاده کرده است.
اگرچه شرکت OpenAI هنوز Sora را در دسترس عموم قرار نداده است، اما توانایی آن در تولید کلیپهای ویدئویی واقعی و با وضوح بالا، فیلمسازان را از لحاظ امنیت شغلی نگران کرده است.
اکنون این ابزار قدم به دنیای موزیک ویدئوها گذاشته است.
اگر بخواهید یک ویدئوی حیرتانگیز بسازید، احتمالاً به یک پهپاد مجهز و خلبان ماهر آن و خیلی ابزار و چیزهای دیگر نیاز خواهید داشت. اما حالا هوش مصنوعی Sora که متن را به ویدئو تبدیل میکند، کار را آسان کرده است.
این مدل هوش مصنوعی که اواخر بهمن ۱۴۰۲ معرفی شد، در ابتدا ما را با کلیپهای ویدئویی خیرهکنندهای که از پیامهای متنی تولید شده بود، شگفتزده کرد و یک ماه بعد با چند فیلم کوتاه مواجه شدیم که بحثهایی را برانگیخت.
با این حال، Sora همچنان یک پیشرفت باورنکردنی است. اکنون پل تریلو، کارگردان مستقر در لس آنجلس از این مدل هوش مصنوعی برای ساخت اولین موزیک ویدئوی رسمی خود استفاده کرده است.
گفته میشود این ویدئو از ایدهای برآمده که تریلو به مدت ۱۰ سال در مورد آن فکر میکرده است.
دوربین مجازی در این موزیک ویدئو در صحنهها رو به جلو حرکت میکند تا تصاویری سریع و انتزاعی را روی اثر خوانندهای به نام ارنست ودرلی گرین جونیور(Ernest Weatherly Greene Jr.) که با نام واشد اوت(Washed Out) منتشر شده است، ارائه کند.
این ویدئوی چهار دقیقهای به صورت مجموعهای از صحنههای پروازی متشکل از ۵۵ کلیپ Sora که از ورودیهای متنی تولید شدهاند و در نرمافزار Adobe Premiere Pro به هم چسبیدهاند، شکل گرفته است.
شخصیتها و مکانهای تولید شده توسط هوش مصنوعی تنها برای لحظاتی زودگذر نمایش داده میشوند و مشخص نیست که آیا مواردی مانند زوایای عجیب بدن، حرکات تند و ناگهانی عجیب و حقههای ظاهری دوربین بخشی از دستورات کارگردان هستند یا صرفاً خطاهای مدل هستند. در هر صورت، ویدئوی جالبی برای یک ترانه درآمده است که در ادامه تصاویری از آن را آوردهایم.
انتهای پیام